PVDA Brasschaat stelt centrale verkiezingsaffiche en folder voor op druk bijgewoond ‘Zomers Buffet’

Meer dan 85 aanwezigen genoten op 12 augustus van een heerlijk ‘Zomers Degustatie Buffet’. De koks van dienst van de plaatselijke PVDA afdeling toverden een buffet tevoorschijn waar menig traiteur grote ogen van zou trekken. En dit voor een heel democratische prijs van slechts 12 euro. De opbrengst gaat naar de steuncampagne voor de verkiezingen.

Het mag gezegd. Wat Frank, Nadine, Patsy, Negin, Stefanie, Ahmed, Rina, Jeannette en Linda -met de hulp van vele andere helpende handen- klaarspeelden, verdiende terecht het applaus van de talrijk opgekomen buffetgangers. Een mix van vis-, vlees- en veggiegerechten, met exotische toetsen uit de Iraanse, Indonesische en Italiaanse keuken naast typisch Belgische gerechten. Menig mond viel open van verbazing wanneer de rondgang aan de prachtig geserveerde buffettafels begon. Niemand hoefde in ieder geval met honger naar huis, want de hoeveelheden volstonden voor een driedaagse ‘boerenbruiloft’ uit lang vervlogen tijden. Onze leden hebben daarmee niet alleen bewezen dat ze de PVDA politiek op de kaart kunnen zetten in Brasschaat, maar ook culinair… Voor herhaling vatbaar.

Speciale pluim ook voor de excellente muziekgroep ‘Dobbel, Dobbel & de Jelle’. Zij brachten een mix van reggae en klassiekers en het zeer gesmaakte, speciaal voor de gelegenheid geschreven nummer ‘Stop het gegraai’.

'Schud ze wakker’: centraal op affiche en verkiezingsfolder

Muziekgroep ‘Dobbel, Dobbel & de Jelle

Lijsttrekker Rob Eeman stelde tussen maaltijd en dessert de nieuwe affiche en folder voor. Centraal daarop -naast de lijsttrekker himself- de slogan ‘Schud ze wakker’, gevolgd door ‘voor een Brasschaat op mensenmaat’. Het is een oproep naar de kiezers om iedereen wakker te schudden voor een ander beleid, door PVDA te stemmen in oktober. Voor een gemeente die niet palavert over betaalbaar wonen, maar er echt een punt van maakt. Voor een gemeente waar armoede geen kans meer krijgt. Waar niemand gezondheidszorg moet uitstellen om financiële redenen. Waar voor haar oudere bewoners kwalitatieve en betaalbare opvang gegarandeerd is. Waar het mobiliteitsprobleem écht opgelost geraakt.

Hij deed een warme oproep om de affiches zoveel mogelijk voor het raam te hangen of een tuinbord te plaatsen. De komende twee maanden worden de folders verdeeld in alle Brasschaatse brievenbussen, op markten en op activiteiten in de wijken.

Rob: ‘Samen gaan we voor minstens één PVDA verkozene in Brasschaat. Dat is nodig, nuttig en zeker mogelijk: daarvoor moeten we 1250 Brasschatenaren overtuigen PVDA te stemmen. De PVDA zit in de lift. Dat zien we niet alleen in de peilingen, die ons steevast meer dan 6 procent geven in Vlaanderen, maar ook aan het groeiende ledenaantal in Brasschaat. Met een volledige lijst, het huidige enthousiasme én de wil om te winnen gaat dat lukken.

Schrijf als eerste een commentaar

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.