Kandidaten

1. Rob Eeman

Leeftijd: 57 jaar

1. Rob Eeman

Rob is verpleegkundige. Deze rebelse vakbondsafgevaardigde heeft ongetwijfeld een groot aandeel in het niet privatiseren van Rusthuis Vesalius. Je zal snel merken dat ouderenzorg en personeelsbelangen hem nauw aan het hart liggen.

2. Sarah De Wit

Leeftijd: 40 jaar

2. Sarah De Wit

Sarah studeerde graduaat orthopedagogie. Ze werkt bij Fedasil waar zij de belangen van vluchtelingen en asielzoekers behartigt. Sarah kiest resoluut voor een gemeente waar geen plaats is voor armoede.

3. Jan De Lien

Leeftijd: 41 jaar

3. Jan De Lien

Jan is advocaat. Hij pleit voor en sociaal woonbeleid, dat rekening houdt met alle Brasschatenaren. Wonen betaalbaar maken voor alleenstaanden en jonge gezinnen is één van zijn prioriteiten.

4. Linda Van der Schoepen

4. Linda Van der Schoepen

Linda is zorgkundige en vakbondsafgevaardigde in WZC De Mick. Voor Linda gaat gezondheidszorg in de eerste plaats over mensen, niet over centen. Ook een wijkgezondheidscentrum met gratis doktersbezoek behoort tot haar prioriteit.

5. Paul Stuyck

Leeftijd: 68 jaar

5. Paul Stuyck

Paul was 28 jaar directeur van maatwerkbedrijf VZW Aralea. Hij beweert dat management een combinatie moet zijn van efficiëntie en menselijkheid. Paul ontspant zich met lezen, reizen en de zorg voor zijn kleindochters. Maar zijn hart klopt als nooit tevoren wanneer sociale rechtvaardigheid om de hoek komt kijken.

6. Stefanie Boons

Leeftijd: 25 jaar

6. Stefanie Boons

Stefanie is student Sociaal-Cultureel werk. Ze wil de stem van jongeren tot bij de oren van het beleid brengen. Investeren in moderne en kwaliteitsvolle jeugdhuizen is daarbij geen overtollige luxe, beweert Stefanie.

7. Rik Peeters

Leeftijd: 42 jaar

7. Rik Peeters

Rik is verpleegkundige op medische beeldvorming Klina en tevens onze huisfotograaf. Eeuwig trekt hij ten strijde tegen racisme en discriminatie en blijft humane opvang voor vluchtelingen een stokpaardje voor hem! Tussendoor komt Rik tot rust in zijn Citroën – oldtimer.

8. Ilse Houben

Leeftijd: 44 jaar

8. Ilse Houben

Ilse is verpleegkundige en tevens massagetherapeute. “Omdat één op de acht mensen medische zorg uitstelt om financiële redenen” vindt Ilse dat een wijkgezondheidscentrum dringend nodig is in Brasschaat.

9. Raf Van Gestel

Leeftijd: 49 jaar

9. Raf Van Gestel

Raf werkt als proces operator bij chemische bedrijf  Air Liquide. Als syndicalist komt hij op voor de belangen van zijn collega’s. Raf zegt waar het op staat! Hij beweert stellig dat PVDA de enige echte partij is in de arbeiderswereld.

10. Patsy De Waerhert

10. Patsy De Waerhert

Patsy werkt als verpleegkundige bij Geneeskunde voor het Volk. Zij vindt dat er dringend 'out of the box' moet gedacht worden om het hele maatschappelijke systeem leefbaar te houden voor iedereen. Milieu en natuur genieten haar voorkeur.

11. Frank Adriaenssens

Leeftijd: 66 jaar

11. Frank Adriaenssens

Frank is gepensioneerd douanier en ex-nationaal afgevaardigde ACOD. Frank dringt aan op rechtvaardige belastingen, ook voor de grote jongens en hoogste inkomens.

12. Chris Debeuckelaer

Leeftijd: 61 jaar

12. Chris Debeuckelaer

Chris werkt als polyvalent medewerkster in de keuken van WZC Vesalius en is syndicaal afgevaardigde voor ACOD. Chris gaat voor een rechtvaardig Brasschaat waar geen plaats is voor armoede en racisme.

13. Peter De Herdt

Leeftijd: 54 jaar

13. Peter De Herdt

Peter is een creatieve muzikale duizendpoot. Hij werkt als monitor bij VZW Aralea. Peter vindt dat Brasschaat als werkgever, voluit kansen moet bieden aan mensen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt.

14. Anuschka Van Laerhoven

Leeftijd: 38 jaar

14. Anuschka Van Laerhoven

Anuschka werkt als bediende op een expertisebureau. Voor Anuschka moet Brasschaat gaan voor een ruimer aanbod aan kwaliteitsvolle woningen voor iedereen.

15. Ruben Van Campenhout

Leeftijd: 24 jaar

15. Ruben Van Campenhout

Ruben is een 24 jarige student en is zeer geïnteresseerd in technologie en wetenschap. Ruben vindt dat Brasschaat meer aansluiting kan zoeken bij de leefwereld van jongeren en hen meer inspraak kan verlenen.

16. Noemi Pasudag

Leeftijd: 48 jaar

16. Noemi Pasudag

Noemi heeft Filipijnse roots en werkt met hart en ziel als bejaardenhelpster in de thuiszorg. Ze wil Brasschaat zien als een warme gemeente waar solidaire burgers elkaar vinden in de talrijke verenigingen voor internationale solidariteit.

17. Ali Ahmed

Leeftijd: 80 jaar

17. Ali Ahmed

Ali mag zich terecht voorstellen als een Brasschaatse wereldburger die actief blijft streven voor een gastvrije gemeente waar geen plaats is voor extreemrechtse ideeën.

18. Luc Geysen

Leeftijd: 62 jaar

18. Luc Geysen

Luc is chauffeur van de Brasschaatse buurtbus en tevens syndicalist. Ook ken je deze creatieveling als “verhalenverteller” voor jong en oud. Luc vindt dat de gemeente ook via tewerkstelling moet bijdragen tot de inperking van armoede.

19. Heidi Verboven

Leeftijd: 48 jaar

19. Heidi Verboven

Heidi werkt als administratief bediende in de transportsector. Deze hardwerkende trotse moeder van 2 zonen wil dat Brasschaat ook blijft ijveren voor een wereld waarin vrouwen dezelfde kansen hebben als mannen.

20. Rina Jespers

Leeftijd: 65 jaar

20. Rina Jespers

Rina is gepensioneerd maar actiever als nooit tevoren. Ze werkt als vrijwilliger bij Oxfam wereldwinkel en vindt een milieubewuste levenswijze een aanrader voor iedereen die een gezonde toekomst wenst voor Brasschaat en onze wereld.

21. Jan Criel

Leeftijd: 72 jaar

21. Jan Criel

Jan is gepensioneerd technieker. Hij werkte op kerncentrale Doel waar hij ook vakbondsafgevaardigde was. Jan wil opkomen tegen elke vorm  van “onrecht”. Daarom zijn armoede, antiracisme en eerlijke belastingen zijn prioriteiten.

22. Julia Jorissen

Leeftijd: 66 jaar

22. Julia Jorissen

Julia ‘s hart ligt links en het klopt nog fel. “Ja voor een waardig pensioen en de mogelijkheid om na de loopbaan te genieten van meerdere jaren in goede gezondheid” is een duidelijk standpunt van Julia.

23. Charles Tiquet

Leeftijd: 64 jaar

23. Charles Tiquet

Charles is bruggepensioneerde en werkte als arbeider in de petroliumsector. Charles vindt dat de rusthuisprijs moet worden gehalveerd en  wil dat de onderhoudsplicht voor kinderen wordt afgeschaft.

24. Brigitte De Groof

Leeftijd: 49 jaar

24. Brigitte De Groof

Brigitte is arbeidster en kent als geen ander de werkomstandigheden waar vele werkende mensen mee worden geconfronteerd. Brigitte wil dat de combinatie werk en gezin meer aandacht verdient en dient te worden verbeterd.

25. Willy De Konick

Leeftijd: 58 jaar

25. Willy De Konick

Willy is praktijkleraar houtbewerking in het buitengewoon onderwijs. Willy wil voor Brasschaat een ambitieus mobiliteitsbeleid op lange termijn zien. Veiligheid, levenskwaliteit, dienstverlening en milieu staan daarin voorop.

26. Bea Corluy

26. Bea Corluy

Bea is gepensioneerd administratief medewerker. Bea is duidelijk : “Net zoals bij een gezinsbudget, maakt de gemeente keuzes bij haar begroting. De huidige coalitie investeert veel in stenen. Wij willen vooral investeren in mensen".

27. Peter Reijnders

27. Peter Reijnders

Peter is gepensioneerde heftruckchauffeur. In zijn vrije tijd draagt hij de Brasschaatse Film rond en is hij steward bij ‘den Antwerp’. Peter wil dat we samenwerken met andere gemeente en steden in de strijd tegen internationaal onrecht.

28. Olga Leenknecht

Leeftijd: 72 jaar

28. Olga Leenknecht

Olga is gepensioneerd en woont in de wijk Driehoek. Olga gaat voor een milieuvriendelijk gemeente met betaalbare gezondheidzorg waar geen plaats is voor racisme.

29. Dirk Van der Schoepen

Leeftijd: 57 jaar

29. Dirk Van der Schoepen

Dirk werkt als chauffeur in het internationaal transport. Langer werken voor minder pensioen terwijl multinationals miljarden cadeau krijgen, vindt Dirk onrechtvaardig.

30. Jeanette Liebrechts

Leeftijd: 65 jaar

30. Jeanette Liebrechts

Jeanette is nu gepensioneerd maar werkte 40 jaar als verpleegkundige in De Mick. Ze wil niet minder dan een gelijkwaardig, menswaardig bestaan voor iedereen, zonder onderscheid van ras of stand.

31. Eddy Cramm

31. Eddy Cramm

Eddy is gepensioneerd technicus en woont meer dan 40 jaar in Brasschaat. Hij gaat voluit voor een politiek op mensenmaat die streeft naar een goede gezondheidszorg, eerlijke pensioenen en belastingen.

32. Diane Bernaerts

Leeftijd: 55 jaar

32. Diane Bernaerts

Diane is licentiate klassieke filologie en full-time mama voor haar 3 kinderen. Voortdurend strijdend tegen onrecht, discriminatie en racisme in binnen- en buitenland streeft Diane voor een warme rechtvaardige samenleving.

33. Ben Vermeulen

33. Ben Vermeulen

Duwt met volle kracht onze lijst! Ben is begeleider-jobcoach bij mindervaliden. Ben streeft naar een beleid dat ervoor zorgt dat vrije tijd, sport en cultuur populair zijn in de werkelijke zin van het woord met toegang en deelname van iedereen.